1978. január 19-én gördült le az utolsó "bogárhátú" a németországi gyártószalagról. Az 1939-es berlini autókiállításon bemutatott népautó Ferdinand Porsche tervei alapján készült.
![]() |
Mi időzzünk inkább a klasszikus autó történeténél. A naptár 1934-et mutatott, a Birodalmi Autóipari Szövetség pedig elérkezettnek látta az idejét egy mindenki által szerethető gépjármű forgalomba állításának. Ennek az esztendőnek június hónapjában Ferdinand Porsche konstrukciós irodáját meg is bízta egy népautó, történetesen épp a Volkswagen kifejlesztésével.
![]() |
Akkor azonban valóban igény támadt az olcsó, pici, praktikus és vidám külsejű járgányra, mely igazi, szerethető családtaggá válhat. A siker nem csupán Németországban volt mérhető, mivel az eladási statisztika a világ minden részén irigylésre méltónak számított. 1974-re már a 18 milliomodik bogárhátút gyártották le a világon, az 1978-as németországi leállásig pedig 22 millió darabot adtak el belőle.
Képek forrása:
www.geocities.com
Csomós Éva
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.